Boka flyttstädning
Fyll i formuläret för att komma igång.
Viktigt inför flyttstädningen
Flyttstädning är en mycket omfattande städning och riktlinjerna för hur den ska utföras kan variera beroende på var och hur du bor. Vi utgår alltid från mäklarsamfundets riktlinjer för flyttstädning, läs gärna mer om dem här.
Det finns vissa moment där vi behöver din hjälp och andra moment som ej ingår i vår städning, se därför nedanstående punkter:
- Töm bostaden helt på möbler och föremål om inget annat meddelats vid bokning
- Dra ut vitvaror och andra eventuella stora möbler
- Frosta av kyl och frys
- Demontera ugnsluckans innerglas, vattenlås, köksfläkt och ventiler om ni önskar att vi rengör dessa
- Informera oss om trasiga fönster eller om speciellt verktyg behövs för att dela fönster för att rengöra mellan rutorna.
- Vi rengör som standard ej insidan av kakelugn
- Vi rengör ej persienner
Resten fixar vi och hör av oss till er en timme innan städningen är klar så att ni har möjlighet att besiktiga bostaden medan vi är på plats och kan åtgärda eventuella missförstånd eller brister. Vi erbjuder dessutom en nöjdhetsgaranti där vi kostnadsfritt åtgärdar alla brister som anmäls inom 24 timmar efter att de nya ägarna tillträder.
Se gärna checklistan för flyttstädning
År vi funnits
Kunder vi har hjälpt
Rekommenderar oss till en vän
Pris för flyttstäning
Priset för flyttstädning kan variera beroende på vilka moment ni vill ska ingå samt hur stort städobjektet är. Varje städning offereras därför individuellt. Några ungefärliga prisexempel på flyttstädning är:
- 50kvm = ca 3.950 kr efter RUT
- 100kvm = ca 5.200 kr efter RUT
- 150kvm = ca 6.450 kr efter RUT
- 200kvm = ca 7.700 kr efter RUT
Vid varje flyttstädning tillkommer en serviceavgift på 99kr. Serviceavgiften inkluderar parkering, material och verktyg och separeras från övriga kostnader eftersom RUT-avdraget inte kan användas för dessa kostnader.
Så går det till
Se stegen från bokning till ett skinande rent hem ✨.
1. Förfrågan
Ni kontaktar oss via formuläret på denna sida alternativt via telefon eller mail och berättar om ert behov och vi samlar in alla uppgifter vi behöver kring uppdraget.
2. Bokning
Vi hittar ett datum och tid baserat på era önskemål och vår tillgänglighet och skickar en bokningsbekräftelse.
3. Utförande
Städningen utförs i enlighet med den överenskomna checklistan.
4. Uppföljning
Vi följer upp efter utfört uppdrag. Vi eventuella brister kommer vi självklart ut och åtgärdar dem kostnadsfritt.
Bekanta dig med vårt team
Vill du veta mer om oss som jobbar på Tidy.nu, nedan ser du några centrala profiler.
Vad säger våra kunder?
Vi är väldigt nöjda med Tidy.nu och deras medarbetare. Deras sätt att städa och rengöra gör underverk för en barnfamilj som vår och vi rekommenderar den varmt till andra familjer och hushåll.
Vanliga frågor och svar
Nedan finner du de vanligaste frågorna. Hittar du inte svaret på din fråga kontakta oss gärna.
Har vi någon uppsägningstid?
Nej, vi har ingen uppsägningstid. Däremot gäller våra avbokningsregler. Kostnadsfri avbokning upp till 72 helgfria timmar innan passets början.
Är det samma städare varje gång?
Vi bokar in städningen med samma städare vid varje tillfälle. Vid eventuell sjukdom eller semester strävar vi alltid efter att kunna erbjuda en vikarie.