Boka storstädning

Fyll i formuläret för att komma igång.

Hemstädning trappa

Bra att känna till inför städningen

Våra städare är är erfarna, utbildade och omfattas av kollektivavtal. Städningen utförs efter noggranna checklistor för att inget moment ska missas. Se nedan vad som ingår i vår storstädning respektive  standardstädning. Checklistorna kan anpassas efter era önskemål.

Checklista storstädning

Checklista standard

Vi åtgärdar alla eventuella fel och brister i utförd städning kostnadsfritt. Meddela eventuella brister skriftligen via e-post, gärna med bild bifogad, senast 72 timmar efter utförd städning.

Obs: Säkerställ att ni har nedan städmaterial hemma. Om ni inte har städmaterialet kontakta supporten så försöker vi hitta en lösning.

  • Dammsugare
  • Mopp & hink
  • Rengöringsmedel (förslagsvis allrent, såpa, diskmedel, Cif, WC-rent)
  • Städdukar (gärna mikrofiber, ca 2-3 st per rum)
  • Ev inomhusstege/pall

År vi funnits

8

Kunder vi har hjälpt

2.000+

Rekommenderar oss till en vän

95,3%

Pris för storstädning

Timpris för storstädning efter RUT-avdrag är 286 kr/timme inkl. moms. Vi debiterar för minst 2,5 timme per städtillfälle

Tidsåtgång

Flera saker spelar in i bedömningen av hur lång tid ditt hem tar att städa. Det kan handla om utformningen av huset, möbler, antal badrum och mycket annat. Nedan kan ni se en grovuppskattning av tidsåtgången beroende på hur många kvadratmeter städobjektet är.

 

Tidsuppskattning

(i timmar)

Standardstädning

Storstädning

1-50kvm 2,5 3,5-4

51-75kvm

3 5

76-100kvm

3,5 6-7

101-130kvm

4 7,5-8

131-170kvm

5 9-10

171-200kvm

6 10-12

Så går det till

Se stegen från bokning till ett skinande rent hem ✨.

1. Förfrågan

Ni kontaktar oss via formuläret på denna sida alternativt via telefon eller mail och berättar om ert behov och vi samlar in alla uppgifter vi behöver kring uppdraget. 

Kontakta oss

2. Bokning

Vi hittar ett datum och tid baserat på era önskemål och vår tillgänglighet och skickar en bokningsbekräftelse.

3. Utförande

Städningen utförs i enlighet med den överenskomna checklistan.

4. Uppföljning

Vi följer upp efter utfört uppdrag. Vi eventuella brister kommer vi självklart ut och åtgärdar dem  kostnadsfritt.

referens3
Förslag på startdatum
Första städningen
Löpande uppföljning

Bekanta dig med vårt team

Vill du veta mer om oss som jobbar på Tidy.nu, nedan ser du några centrala profiler.

Vad säger våra kunder?

Vi är väldigt nöjda med Tidy.nu och deras medarbetare. Deras sätt att städa och rengöra gör underverk för en barnfamilj som vår och vi rekommenderar den varmt till andra familjer och hushåll.

Rengöring spegel

Vanliga frågor och svar

Nedan finner du de vanligaste frågorna. Hittar du inte svaret på din fråga kontakta oss gärna.

Kan jag själv välja hur lång tid städningen ska ta?

Den tidsbedömning vi har är baserad på vår checklista. Det går bra att ta bort moment från checklistan för att korta ner tiden och vi kan även göra så mycket som möjligt på den tid ni anger. Observera att i sådana upplägg hinner vi högst troligen inte uppnå ett gott resultat i samtliga rum och vår nöjdhetsgaranti gäller inte.

Har vi någon uppsägningstid?

Nej, vi har ingen uppsägningstid. Däremot gäller våra avbokningsregler. Kostnadsfri avbokning upp till 72 helgfria timmar innan passets början.

Vad gör jag om någon i familjen blir sjuk samma dag vi har städning/fönsterputs?

Vid av- eller ombokning inom 72 timmar från passets start debiterar vi för bokningen, enligt våra avbokningsregler.

Vi är dock tacksamma om ni meddelar oss om eventuell sjukdom. Är du hemma och sjuk med en smittsam sjukdom när städaren kommer till dig, och inte meddelat oss om detta, så förbehåller vi oss rätten att avbryta passet och debitera fullt.

Vad händer om min städare blir sjuk?

Vi försöker alltid meddela er så fort vi vet att er städare blivit sjuk. Vi eftersträvar att alltid kunna erbjuda en vikarie på er ordinarie tid alternativt en ny tid så nära inpå ordinarie tid som möjligt. Vi kommer aldrig att skicka någon annan person till dig utan att ha förmedlat detta. Det är dock inte alltid vi har möjlighet att kunna erbjuda en ny städtid, varför vi vid sjukdom förbehåller oss rätten att avboka enskilda städtillfällen.

Är det samma städare varje gång?

Vi bokar in städningen med samma städare vid varje tillfälle. Vid eventuell sjukdom eller semester strävar vi alltid efter att kunna erbjuda en vikarie.

 

Vad har ni för försäkringar?

Vi har två viktiga försäkringar för vår löpande verksamhet. Den ena är en ansvarsförsäkring som säkerställer att vi kan ersätta skador vi orsakat upp till ett värde av 10 miljoner kronor. Den andra försäkringen är en olycksfallsförsäkring som säkerställer ersättning till vår personal om de råkar ut för en olycka under ett arbetspass. Olycksfallsförsäkringen täcker även personalen på väg till och från arbetet.

Denna webbplats använder cookies

Cookies ("kakor") består av små textfiler. Dessa innehåller data som lagras på din enhet. För att kunna placera vissa typer av cookies behöver vi inhämta ditt samtycke. Vi på Tidynu AB, orgnr. 556936-1586 använder oss av följande slags cookies. För att läsa mer om vilka cookies vi använder och lagringstid, klicka här för att komma till vår cookiepolicy.

Hantera dina cookieinställningar

Nödvändiga cookies

Nödvändiga cookies är cookies som måste placeras för att grundläggande funktioner på webbplatsen ska kunna fungera. Grundläggande funktioner är exempelvis cookies som behövs för att du ska kunna använda menyer och navigera på sajten.

Funktionella cookies

Funktionella cookies behöver placeras för att webbplatsen ska kunna prestera som du förväntar dig, exempelvis så att den känner av vilket språk som du föredrar, för att känna av om du är inloggad, för att hålla webbplatsen säker, komma ihåg inloggningsuppgifter eller för att kunna sortera produkter på webbplatsen utefter dina preferenser.

Cookies för statistik

För att kunna veta hur du interagerar med webbplatsen placerar vi cookies för att föra statistik. Dessa cookies anonymiserar personuppgifter.

Cookies för personlig anpassning

För att ge dig en bättre upplevelse placerar vi cookies för dina preferenser

Cookies för annonsmätning

För att kunna erbjuda bättre service och upplevelse placerar vi cookies för att kunna anpassa marknadsföring till dig. Ett annat syfte med denna behandling är att kunna marknadsföra produkter eller tjänster till dig, ge anpassade erbjudanden eller marknadsföra och ge rekommendationer kring nya koncept utifrån vad du har köpt tidigare.

Cookies för personlig annonsmätning

För att kunna visa relevant reklam placerar vi cookies för att anpassa innehållet för dig

Cookies för anpassade annonser

För att visa relevanta och personliga annonser placerar vi cookies för att tillhandahålla unika erbjudanden som är skräddarsydda efter din användardata