Frågor och svar

Här finner du svar på de vanligaste frågorna. Hittar du inte svaret på din fråga, tveka inte att kontakta oss.

Kan man avboka enstaka tillfälle?

Ja, det går bra. Hör gärna av dig så fort som möjligt men minst 72 helgfria timmar innan det städtillfälle du önskar avboka.

Vad behöver jag tänka på inför flyttstädningen?

  • Frosta av kyl och frys
  • Demontera ugnsluckans innerglas, vattenlås, köksfläkt och ventiler om ni önskar att vi rengör dessa
  • Informera oss om trasiga fönster eller om speciellt verktyg behövs för att dela fönster för att rengöra mellan fönsterrutorna.
  • Vi rengör som standard ej insidan av kakelugn
  • Vi rengör ej persienner

Ingår fönsterputs i flyttstädning?

Ja, fönsterputs ingår i flyttstädningen.

Hur gör ni om nya ägaren inte är nöjd med städningen?

Vi rekommenderar dig att boka flyttstädningen minst en dag innan nya ägaren flyttar in, så att du som beställare av tjänsten kan besiktiga och att vi tillsammans hinner boka en tid för eventuella åtgärder. Vi erbjuder en nöjdhetsgaranti där vi kostnadsfritt åtgärdar alla brister som anmäls inom 24 timmar efter att de nya ägarna tillträder.

Är det alltid två städare?

Nej inte alltid. Upp till 8 timmars städning kan bokas med endast en städare.

 

Vad för rengöringsmedel behöver jag ha hemma?

Du behöver ha rengöringsmedel för golv, badrum, allrengöring, putsmedel för blanka ytor samt något starkare rengöringsmedel om du har någon ingrodd smuts eller något område som behöver extra omtanke.

Om- och avbokningsregler

Självklart ser vi gärna att ni avbokar med så god framförhållning som möjligt. Du har dock rätt att av- och omboka kostnadsfritt upp till 72 helgfria timmar innan passets början, därefter debiteras halva priset enligt avtal. Notera att detta är en kostnad ej giltig för RUT-avdrag.

Obs: Avbokning ska ske till vårt supportnummer 070-791 32 95 eller till info@tidy.nu för att vara giltig.

Har ni med allt material?

Ja, det tillkommer en serviceavgift på 99kr vid varje bokning. Serviceavgiften inkluderar parkering, material och verktyg och separeras från övriga kostnader eftersom RUT-avdraget inte kan användas för dessa kostnader.

Städar ni bakom ugn/kyl?

Vi drar inte ut några vitvaror eller möbler. Ni behöver alltså själva dra ut dessa för att vi ska kunna städa bakom dem. 

Städar ni på höga höjder?

Städarna städar endast så högt de kan nå med hjälp av en fotpall/liten stege. Högre höjder behöver förbeställas då vi av säkerhetsskäl behöver skicka två städare. En längre stege behöver då finnas tillgänglig.

Kan ni städa inuti skåp och lådor?

Det finns inte med som standard på checklistan för storstädning men vi kan absolut lägga till detta. Kontakta oss då med antal lådor samt om det kommer finnas föremål som behöver plockas ur, så lägger vi på extra tid för detta.

 

Vad behöver jag förbereda inför städningen?

Se till att all städutrustning finns, samt att det inte ligger saker på golvet eller utspridda i hemmet. Undanplockning ingår inte som standard i checklistan utan räknas som en extratjänst och kräver utökad tid.

Kontakta oss

Kontakta kontoret under våra öppettider på vardagar 09.00 – 17.00.

Telefon

010-516 39 00

Vardagar kl. 09:00-17:00

Support

070-791 32 95
Vardagar kl. 06:30-17:00 för dig som redan är kund

E-post

Söker du jobb och har frågor

rekrytering@tidy.nu

Övriga frågor

info@tidy.nu

Adress

Arenavägen 39, 121 77 Johanneshov

Visa på karta

Kontakta oss via formulär

Fyll i formuläret nedan så kontaktar vi dig.
Namn(Obligatoriskt)
Ort

Denna webbplats använder cookies

Cookies ("kakor") består av små textfiler. Dessa innehåller data som lagras på din enhet. För att kunna placera vissa typer av cookies behöver vi inhämta ditt samtycke. Vi på Tidynu AB, orgnr. 556936-1586 använder oss av följande slags cookies. För att läsa mer om vilka cookies vi använder och lagringstid, klicka här för att komma till vår cookiepolicy.

Hantera dina cookieinställningar

Nödvändiga cookies

Nödvändiga cookies är cookies som måste placeras för att grundläggande funktioner på webbplatsen ska kunna fungera. Grundläggande funktioner är exempelvis cookies som behövs för att du ska kunna använda menyer och navigera på sajten.

Funktionella cookies

Funktionella cookies behöver placeras för att webbplatsen ska kunna prestera som du förväntar dig, exempelvis så att den känner av vilket språk som du föredrar, för att känna av om du är inloggad, för att hålla webbplatsen säker, komma ihåg inloggningsuppgifter eller för att kunna sortera produkter på webbplatsen utefter dina preferenser.

Cookies för statistik

För att kunna veta hur du interagerar med webbplatsen placerar vi cookies för att föra statistik. Dessa cookies anonymiserar personuppgifter.

Cookies för personlig anpassning

För att ge dig en bättre upplevelse placerar vi cookies för dina preferenser

Cookies för annonsmätning

För att kunna erbjuda bättre service och upplevelse placerar vi cookies för att kunna anpassa marknadsföring till dig. Ett annat syfte med denna behandling är att kunna marknadsföra produkter eller tjänster till dig, ge anpassade erbjudanden eller marknadsföra och ge rekommendationer kring nya koncept utifrån vad du har köpt tidigare.

Cookies för personlig annonsmätning

För att kunna visa relevant reklam placerar vi cookies för att anpassa innehållet för dig

Cookies för anpassade annonser

För att visa relevanta och personliga annonser placerar vi cookies för att tillhandahålla unika erbjudanden som är skräddarsydda efter din användardata