Frågor och svar

Här finner du svar på de vanligaste frågorna. Hittar du inte svaret på din fråga, tveka inte att kontakta oss.

Kan jag ha kvar möbler i bostaden?

Vi utgår från att bostaden är tömd på möbler och föremål. Om du har kvar möbler, behöver det informeras om vid bokningen.

Hur lång tid tar en flyttstädning?

Då tiden för en flyttstädning varierar beroende på omständigheterna så brukar vi inte sätta en sluttid utan hör av oss till er en timme innan städningen är klar så att ni har möjlighet att besiktiga bostaden medan vi är på plats och kan åtgärda eventuella missförstånd eller missar.

Vad behöver jag tänka på inför fönsterputsningen?

  • Glöm inte att ta bort alla eventuella föremål från fönsterbrädorna.
  • Informera oss om trasiga fönster eller om speciella verktyg behövs för att dela fönster för att rengöra mellan rutorna.
  • Av säkerhetsskäl utförs inte arbete på över två meter fallhöjd.

 

Kan man lägga till en extratjänst vid enstaka tillfälle?

Ja det går bra. Hör av dig så snart som möjligt så förlänger vi städtiden så städaren hinner med detta. Beroende på val av extratjänst, kan eventuella förberedelser behövas.

Vad händer om min städare blir sjuk?

Vi försöker alltid meddela er så fort vi vet att er städare blivit sjuk. Vi eftersträvar att alltid kunna erbjuda en vikarie på er ordinarie tid alternativt en ny tid så nära inpå ordinarie tid som möjligt. Vi kommer aldrig att skicka någon annan person till dig utan att ha förmedlat detta. Det är dock inte alltid vi har möjlighet att kunna erbjuda en ny städtid, varför vi vid sjukdom förbehåller oss rätten att avboka enskilda städtillfällen.

Är det samma städare varje gång?

Vi bokar in städningen med samma städare vid varje tillfälle. Vid eventuell sjukdom eller semester strävar vi alltid efter att kunna erbjuda en vikarie.

 

Min städning ligger på en röd dag

Vi utför inga arbeten på röda dagar. Om ett av era städtillfällen är schemalagt på en sådan dag kommer passet automatiskt att bokas av.

Självklart är ni välkomna att kontakta oss ifall ni önskar en ny tid i anslutning till ordinarie dag så ska vi göra vårt bästa för att ordna detta. Vi kan dock inte garantera att det blir ordinarie städare/städerska vid detta tillfälle.

Vad innebär nöjdhetsgaranti?

Vi åtgärdar alla fel och brister i utförd bokning kostnadsfritt. Garantin gäller under förutsättning att vi meddelas skriftligen, gärna med bifogad bild, senast 72 timmar efter utförd städning.

Kan jag själv välja hur lång tid städningen ska ta?

Den tidsbedömning vi har är baserad på vår checklista. Det går bra att ta bort moment från checklistan för att korta ner tiden och vi kan även göra så mycket som möjligt på den tid ni anger. Observera att i sådana upplägg hinner vi högst troligen inte uppnå ett gott resultat i samtliga rum och vår nöjdhetsgaranti gäller inte.

Om debitering

Vi debiterar för minst 2,5 timmar per tillfälle och fakturan skickas ut månaden efter utförd städning.

 

Har vi någon uppsägningstid?

Nej, vi har ingen uppsägningstid. Däremot gäller våra avbokningsregler. Kostnadsfri avbokning upp till 72 helgfria timmar innan passets början.

Vad gör jag om någon i familjen blir sjuk samma dag vi har städning/fönsterputs?

Vid av- eller ombokning inom 72 timmar från passets start debiterar vi för bokningen, enligt våra avbokningsregler.

Vi är dock tacksamma om ni meddelar oss om eventuell sjukdom. Är du hemma och sjuk med en smittsam sjukdom när städaren kommer till dig, och inte meddelat oss om detta, så förbehåller vi oss rätten att avbryta passet och debitera fullt.

Kontakta oss

Kontakta kontoret under våra öppettider på vardagar 09.00 – 17.00.

Telefon

010-516 39 00

Vardagar kl. 09:00-17:00

Support

070-791 32 95
Vardagar kl. 06:30-17:00 för dig som redan är kund

E-post

Söker du jobb och har frågor

rekrytering@tidy.nu

Övriga frågor

info@tidy.nu

Adress

Arenavägen 39, 121 77 Johanneshov

Visa på karta

Kontakta oss via formulär

Fyll i formuläret nedan så kontaktar vi dig.
Namn(Obligatoriskt)
Ort

Denna webbplats använder cookies

Cookies ("kakor") består av små textfiler. Dessa innehåller data som lagras på din enhet. För att kunna placera vissa typer av cookies behöver vi inhämta ditt samtycke. Vi på Tidynu AB, orgnr. 556936-1586 använder oss av följande slags cookies. För att läsa mer om vilka cookies vi använder och lagringstid, klicka här för att komma till vår cookiepolicy.

Hantera dina cookieinställningar

Nödvändiga cookies

Nödvändiga cookies är cookies som måste placeras för att grundläggande funktioner på webbplatsen ska kunna fungera. Grundläggande funktioner är exempelvis cookies som behövs för att du ska kunna använda menyer och navigera på sajten.

Funktionella cookies

Funktionella cookies behöver placeras för att webbplatsen ska kunna prestera som du förväntar dig, exempelvis så att den känner av vilket språk som du föredrar, för att känna av om du är inloggad, för att hålla webbplatsen säker, komma ihåg inloggningsuppgifter eller för att kunna sortera produkter på webbplatsen utefter dina preferenser.

Cookies för statistik

För att kunna veta hur du interagerar med webbplatsen placerar vi cookies för att föra statistik. Dessa cookies anonymiserar personuppgifter.

Cookies för personlig anpassning

För att ge dig en bättre upplevelse placerar vi cookies för dina preferenser

Cookies för annonsmätning

För att kunna erbjuda bättre service och upplevelse placerar vi cookies för att kunna anpassa marknadsföring till dig. Ett annat syfte med denna behandling är att kunna marknadsföra produkter eller tjänster till dig, ge anpassade erbjudanden eller marknadsföra och ge rekommendationer kring nya koncept utifrån vad du har köpt tidigare.

Cookies för personlig annonsmätning

För att kunna visa relevant reklam placerar vi cookies för att anpassa innehållet för dig

Cookies för anpassade annonser

För att visa relevanta och personliga annonser placerar vi cookies för att tillhandahålla unika erbjudanden som är skräddarsydda efter din användardata