Om- och avbokningsregler
Nedan listar vi vad som gäller för om- och avbokning på tjänster via Tidy.nu
Självklart ser vi gärna att ni avbokar med så god framförhållning som möjligt. Du har dock rätt att av- och omboka kostnadsfritt upp till 72 helgfria timmar innan passets början, därefter debiteras halva priset enligt avtal. Notera att detta är en kostnad ej giltig för RUT-avdrag.
Obs: Avbokning sker till vårt supportnummer 070-791 32 95 eller till info@tidy.nu för att vara giltig.
Vid avbokning när städaren är på plats debiteras hela priset. Notera att denna kostnad inte är giltig för RUT-avdrag. Dessa regler har vi för att kunna täcka vår personals löner då det är svårt att kunna erbjuda en ny städning med kortare varsel.
Vanliga frågor kring avbokning
Avbokning av enstaka pass ska ske till telefonnummer 070-791 32 95. Detta är vår support som vi alltid nås på 06:30-17:00 under vardagar. Telefonen kontrolleras senast 06:30 varje vardagsmorgon.
Vid avbokning på annat sätt kan vi inte ge någon garanti för att avbokningen når oss i tid och därför ses avbokningar som sker per mejl eller till annat telefonnummer än 070-791 32 95 som ogiltiga. Vi förbehåller oss rätten till full debitering för avbokning till annan kanal än vårt supportnummer.
Vid av- eller ombokning inom 72 timmar från passets start debiterar vi för städningen, enligt regler nämnda ovan.
Vi är dock tacksamma om ni meddelar oss om eventuell sjukdom. Är du hemma och sjuk med en smittsam sjukdom när städaren kommer till dig, och inte meddelat oss om detta, så förbehåller vi oss rätten att avbryta städningen och debitera fullt.
Vi försöker alltid att meddela er så fort vi vet att er ordinarie städare/städerska blivit sjuk. Vi eftersträvar att alltid kunna erbjuda en vikarie på er ordinarie tid alternativt en ny tid så nära inpå ordinarie tid som möjligt. Vi kommer aldrig att skicka någon annan person till dig utan att ha förmedlat detta. Det är dock inte alltid vi har möjlighet att kunna erbjuda en ny städtid, varför vi vid sjukdom förbehåller oss rätten att avboka enskilda städtillfällen.
Vi utför inga arbeten på midsommarafton, julafton, nyårsafton eller röda dagar. Om ett av era städtillfällen är schemalagt på en sådan dag kommer passet automatiskt att bokas av.
Självklart är ni välkomna att kontakta oss ifall ni önskar en ny tid i anslutning till ordinarie dag så ska vi göra vårt bästa för att ordna detta. Vi kan dock inte garantera att det blir ordinarie städare/städerska vid detta tillfälle.
72 timmar innan nästkommande städtillfälle.
Ja, det går bra. Hör gärna av dig så fort som möjligt men minst 72 helgfria timmar innan det städtillfälle du önskar avboka.
Hittade du inte svaret på din fråga? Du är alltid välkommen att kontakta oss på info@tidy.nu eller 010-516 39 00
