Checklista standardstädning
Vi listar samtliga moment som ingår i vår standardstädning
Förberedelser: Observera att vi rengör fria ytor och i regel inte flyttar på föremål, därför är det viktigt att ni inför städningen plockar undan på de ytor ni vill ha rengjorda.
Alla rum
- Dammsugning och moppning av golv (runt stora möbler, under om möjligt)
- Dammtorkning av lister, tavlor, lampknappar, vägguttag samt element.
- Dammtorkning av möbler, bord, bänkar och fönsterbrädor. Vi lyfter på enstaka föremål vid behov.
- Dammtorkning av fria ytor, samt av lampor och andra större föremål
- Torkning av handtag och synliga fläckar på dörrar
- Putsning av speglar
- Små mattor skakas för att få bort damm/smuts
- Stora mattor dammsugs på och under
- Tömning av papperskorgar
Kök
- Rengöring av spis
- Rengöring av vattenkran och diskho
- Rengöring av disk- och köksbänk
- Rengöring av stänkytor kakel
- Torkning av köksluckor och lådor utvändigt
- Torkning av vitvaror och fläkt utvändigt
Badrum
- Rengöring av toalett
- Rengöring av badkar/dusch (blandare, kran, glasdörr, kakel på väggar och golv)
- Rengöring av vattenkran, handfat och närliggande kakel
- Rengöring av spegel och detaljer
- Torkning av badrumsskåp utvändigt
Obs: vi flyttar inte på stora möbler under städningen och städarna rengör så högt de förmår. Om ni kan förse oss med en fotpall hjälper det oss att nå högre, städarna får dock inte självständigt använda stege för att nå högre.
Har vi missat något? Ring oss så åtgärdar vi så snabbt vi kan!
Extratjänster
Nedanstående moment ingår inte i standardstädningen, men vi hjälper dig gärna med det vid behov.
Vi erbjuder
- Bädda sängar
- Byte av sängkläder
- Dammsugning av soffor
- Ugnsrengöring
- Rengöring av mikrovågsugn
- Kylskåp – invändigt
- Diskmaskin – invändigt
- Grovrengöring av kakel/fogar
- Tvätt/vikning av tvätt
- Strykning
- Diskning
- Vattning av blommor
- Damma av taklampor
- Lyfta på fler föremål och rengöra under
- Städa ur skåp, lådor, garderober etc.
- Fönsterputsning (offert)
Samma timpris gäller för alla ovanstående tjänster, bortsett från fönsterputs där vi erbjuder ett fastpris baserat på antal fönster.
Kontakta oss på kontoret i förväg om du är intresserad av våra extratjänster. I vissa fall går det att kombinera i anslutning till ett ordinarie städtillfälle, ibland bokar vi upp en ny tid.
Vanliga frågor
Här hittar ni vanliga frågor och våra svar

Den tidsbedömningen vi gör är baserad på vår checklista. Det går bra att ta bort moment i checklistan för att korta ner tiden och vi kan även göra så mycket som vi kan på en tid ni anger. Observera dock att i sådana upplägg hinner vi högst troligen inte uppnå ett gott resultat i samtliga rum och vår nöjdhetsgaranti gäller inte.
vi bokar in städningen med samma städare varje gång. Dock kan denna städare bli sjuk och då strävar vi alltid efter att kunna erbjuda vikarie.
Ja det går bra. Hör av dig så snart som möjligt så förlänger vi städtiden så att städaren hinner med detta. Lägg sen gärna ut rena lakan på sängarna.
Vi har två viktiga försäkringar för vår löpande verksamhet. Den ena är en ansvarsförsäkring som säkerställer att vi kan ersätta skador vi orsakat upp till ett värde av 10 miljoner kronor. Den andra försäkringen är en olycksfallsförsäkring som säkerställer ersättning till vår personal om de råkar ut för en olycka under ett arbetspass. Olycksfallsförsäkringen täcker även personalen på väg till och från arbetet.
Hittade du inte svaret på din fråga? Du är alltid välkommen att kontakta oss på info@tidy.nu eller 010-516 39 00